Prázdninová skrýšovka

Vážení příznivci prázdninového ztrácení a hledání! Pátrači, slídilové, stopaři a píditelé. I v roce 2020 pro vás připravujeme letní skrýšovku. Během července a srpna opět postupně zveřejníme několik tajemných míst, na kterých naleznete skrýše s pokladem. Z každého pokladu bude dovoleno si kousek odnést.

Pokud nebudete moci poklad nalézt, zkontaktujte našeho koordinátora pokladů Honzu Hejnu (tel: 732 825 159). Občas se totiž stane, že si nějaký zběsilý hledač chce nechat celý poklad jen pro sebe, a tak ho lidově řečeno „čmajzne“. V takovém případě Honza urychleně zjedná nápravu.

Tak se na vás i na vaše příběhy z hledání moc těšíme!

Poklad závěrečný

Letní prázdniny jsou za námi a s nimi i naše prázdninová skrýšovka. Vy, kdož jste úspěšně vypátrali všech osm pokladů, se v otevíracích hodinách pokladny můžete zastavit pro závěrečný poklad, a sice plakát od našeho výtvarníka Jakuba Zicha. Všech osm nálepek si vezměte s sebou. A pokud jste nestihli navštívit všechny poklady, netřeba klesat na duchu – všechny skrýše budeme udržovat aktivní až do konce září.

Poklad osmý

S posledním prázdninovým víkendem pro vás máme i poslední letošní skrýš. Výchozím bodem je autobusová zastávka Královice, odkud se vydejte mírně z kopce po červené turistické značce. Značka hned odbočí vlevo, odbočte také. Pokračujte Kuťatskou ulicí a po chvilce i s červenou odbočte doprava. Po chvíli po pravé ruce uvidíte bleskem zlomený strom. Hned za ním se vydejte po málo znatelné červené doprava. Přejděte louku, mostek a vydejte se stále po červené doleva. Pěšinou dojděte přes louku a následné stoupání lesíkem až na rozcestí jménem Šance. Zde se dejte doleva. Jakmile dojdete k turistické ceduli jménem Markéta, zbystřete a počítejte kmeny nalevo. Včetně toho s tou cedulí jich napočítejte pět. A právě ten pátý ukrývá skrýš. Pozor, jde hůře vyjmout ze stromu, doporučujeme schránku nechat ve kmeni a zvednout jen víčko. Cestou zpět můžete z rozcestí Šance váš výlet prodloužit a vrátit se přes vyhlídku v Kolodějích. Pro ty, co se chtějí na skrýš vydat s kočárkem, doporučujeme ze zastávky Královice pokračovat nejprve z kopce a poté do kopce ulicí K Uhříněvsi. Po chvilce stoupání odbočte do ulice Ke Stupicím. Po třech stovkách metrů, v místě kde silnice odbočuje ostře doprava, odbočte na užší silničku neznatelně doleva. Ta vás dovede na zmíněné rozcestí Šance, a odtud už tak, jak je napsáno výše. Tak krásné hledání!

Poklad sedmý

Vážení průzkumníci. Je tu pátek a to znamená i další skrýš! Výpravu k ní můžete zahájit na tramvajové zastávce Hlubočepy, odkud se vydejte po zelené turistické značce jižním směrem. Jděte Hlubočepskou a následně Holyňskou ulicí, projděte železničním zářezem, abyste se po chvíli opět dostali do Hlubočepské ulice. Jděte stále dál, až zelená vstoupí do ulice K Dalejím. Jen co odbočí ze stoupání doleva, začněte bystřit. Půjdete totiž už jen zhruba 300 metrů, než se dostanete k poměrně nenápadné odbočce doprava k jezírku. Jděte k němu a postavte se k němu zády. Poté jděte zhruba deset metrů rovně k prvnímu velkému balvanu. Pak doleva vzhůru ke skále. Podél ní doleva až po levé ruce budete mít dva kaštany s pařezem uprostřed. V tu chvíli je skrýš pod skalou po vaší pravé ruce. Tak krásné hledání! Skrýš je opět snadno dostupná i s kočárkem!

Poklad šestý

S pátkem tu pro Vás máme další epizodu letošního ročníku. S kočárkem se na cestu nebojte. Výchozím bodem pro Vás bude stanice metra linky C Střížkov. Ze stanice se vydejte severozápadním směrem po žluté turistické značce. Na první světelné křižovatce nezapomeňte odbočit doleva do ulice jménem Teplická. Z té se postupně stane Litoměřická, aby poté žlutá odbočila do ulice Chrastavská, pak zase do Hejnické a nakonec do ulice Nad Kundratkou. Na samém konci této ulice pak žlutá přejde v pěšinu. Projděte zhruba padesát metrů zeleným porostem a zbystřete. Žlutá pokračuje mírně vpravo, vy se ale vydejte po pěšině mírně doleva nahoru, směrem na vyhlídku. Ta je zde značena i ukazatelem. Po pěšině pak pokračujte vrstevnicovou cestou podél tří železných laviček až dojdete k dvojvyhlídce. Vystoupejte po schodech mezi vyhlídkami a dejte se doprava prvním průchodem v pravé zdi. Za průchodem hned doleva, až vystoupáte k plotu. Skrýš se pak nachází zhruba metr od vás přímo pod plotem. Tak krásné hledání!

Poklad pátý

Tentokrát se za skrýší vydejte z vlakové zastávky Praha-Řeporyje, kam doporučujeme dojet vlakem ze Smíchovského nádraží skrze krásné Prokopské údolí. Z nádraží poté jděte východním směrem po modré turistické značce, přejděte náměstí a pokračujte po modré ulicemi K Třebonicům a poté Ve Výrech. Nejprve to bude do kopce a poté zase z kopce k potoku. Cestou si možná všimnete garáže, kterou prorůstá strom. Cesta po chvíli zatočí ostře doprava, zatočte také. Pokračujte mezi dvěma rybníky, až dojdete k zamčené bráně před skanzenem Řepora. Nyní odbočte vpravo a počítejte břízy po pravé ruce. U kořenů čtvrté břízy se nachází skrýš. Od skrýše pak můžete pokračovat dále po modré a dojít po zhruba kilometru na stanici metra linky B Stodůlky. Trasu můžete absolvovat i s kočárkem.

Poklad čtvrtý

Prázdniny se blíží do poloviny a s nimi i naše skrýšovka. Máme tu pro vás čtvrtý díl v pořadí. Tentokrát se nachází na severním konci Prahy. A opět je na krásné vyhlídce. Výchozím bodem budiž zastávka Roztoky, nádraží. Z té se vydejte severním směrem po žluté turistické značce. Jděte Rýznerovou ulicí, podejděte železniční trať a pokračujte po žluté až k přívozu. Počkejte si na něj, jezdí každý den, každou půlhodinu, ale pozor – ve všední dny má od 9:00 do 13:00 pauzu. Přeplujte na druhý břeh Vltavy a pokračujte po žluté. Poté, co opustíte břeh, tak po zhruba sto padesáti metrech za značkou, která označuje konec cyklostezky, odbočte vlevo a začněte mírně stoupat ulicí jménem Přemyšlenská. Ulice sice hned zatáčí opět vlevo a vrací se k řece, vy se ale držte mírně vpravo a jděte nahoru směrem do lesa. Cesta se změní na štěrkovo-kamenitou. Po chvilce budete míjet poznávací tabuli, kde můžete otestovat své znalosti hub, ptáků a plazů. Stále stoupejte až do okamžiku, kdy odbočuje doleva široká lesní cesta. Odbočka je to značená a vede vás na vyhlídku nad jezem. Držte se cesty, nikam neodbočujte a pokračujte tak dlouho, až nakonec podél drátěného plotu a borovic vystoupáte na vyhlídku s dřevěným křížem. Severní rameno kříže ukazuje k severu. Tam je dub u jehož kořenů se nachází skrýš. Trasa není vhodná pro kočárky.

Poklad třetí

Další skrýš bude opět s vyhlídkou, ale tentokrát z neobvyklého místa nad Vltavou. Výchozím bodem pro vás bude železniční stanice Zbraslav. Ze zastávky se vydejte směr Praha po stoupající asfaltce směrem k hlavní silnici, na které odbočíte doprava a přejdete most přes železnici. Hned za mostem se dejte opět doprava. To už půjdete po žluté turistické značce, které se hezky budete držet. Žlutá po chvíli začne strmě stoupat, aby po zhruba kilometru došla ke zděnému Arcibiskupskému altánu. Zbystřete a hledejte jižní, k řece přikloněný roh altánu. Směrem od rohu na kopec Cukrák se zhruba metr a půl od vás nachází dub. Poklad hledejte u jeho kořenů. Výlet si poté můžete prodloužit pokračováním po žluté až na keltské hradiště jménem Závist. Trasa je sjízdná pro kočárek, ale v některých úsecích je třeba počítat s vyšší náročností (stoupání a terén).

Poklad druhý

Máme tu pro vás další poklad. Opět na rozhledně, tentokrát s možností dohlédnout až do Krkonoš. Výchozím bodem pro vás budou Úvaly. Z Náměstí Arnošta z Pardubic se vydejte z jeho spodního konce na sever po zelené značce. Obejděte kostel, přejděte přes potok a pokračujte doleva po zelené. Tak dlouho než vás serpentiny provedou kolem menhiru. Zde ale nezastavujte a pokračujte ještě zhruba půl kilometru do kopce k rozhledně jménem Vinice. Až se pokocháte výhledem, sejděte dolů a vydejte se k informační ceduli u pole. Postavte se k ní zády. Před sebou uvidíte betonový sloup elektrického vedení s transformátorem. A přesně na půl cesty mezi vámi a ním je na pravé straně třešeň. U jejích kořenů se pak nachází váš poklad. Trasa je sjízdná pro kočárek, ale v některých úsecích je třeba počítat s vyšší náročností (stoupání a terén).

Poklad první

Vážení přátelé letního hledání, máme tu pro vás první letošní skrýš! Je na Kozích hřbetech. Ale nebojte, nemusíte až do Krkonoš. Na její hledání se vydejte z autobusové zastávky Únětice, Obecní úřad. Ze zastávky jděte východním směrem podél zídky a poté po modré turistické značce ulicemi Mlýnská a poté Tiché Údolí. Jděte po modré až za rybník, kde odbočte doprava na zelenou značku. Přejděte potok a poté se vydejte stále po zelené strmě do lesa. Po chvíli stoupání budete křížit cestu. Stále po zelené stoupejte na vyhlídku, která tvoří předvrchol stoupání. Můžete si odpočinout a pokochat se výhledem přes údolí na Alšovu vyhlídku. Pak ale pokračujte dalších zhruba 200 metrů po zelené značce stále dál a naštěstí už jen mírně nahoru, až se dostanete na vrcholek stoupání s ohništěm. Zbystřete, poklad se nachází 3 metry od ohniště směrem do Únětic pod velikým kamenem. Zpátky pak můžete buď stejnou trasou a nebo dál pokračovat po zelené značce. Trasa není vhodná pro kočárky.