Prázdninová skrýšovka

Vážení příznivci prázdninového ztrácení a hledání! Pátrači, slídilové, stopaři a píditelé. I v roce 2019 pro vás připravujeme letní skrýšovku. Během července a srpna opět postupně zveřejníme pět tajemných míst, na kterých naleznete skrýše s pokladem. Z každého pokladu bude dovoleno si kousek odnést.

Pokud nebudete moci poklad nalézt, zkontaktujte našeho koordinátora pokladů Honzu Hejnu (tel: 732 825 159). Občas se totiž stane, že si nějaký zběsilý hledač chce nechat celý poklad jen pro sebe, a tak ho lidově řečeno „čmajzne“. V takovém případě Honza urychleně zjedná nápravu.

Tak se na vás i na vaše příběhy z hledání moc těšíme!

Poklad pátý

Poslední poklad odhalen! A opět s výhledem! Dostanete se k němu z autobusové zastávky Dobeška, kam vás odveze linka č. 134 z Dvorců a nebo třeba z Podolské vodárny. Z autobusové zastávky se vydejte ulicí jižním směrem kolem Studia Dobeška, až dojdete na začátek ulice Jasná. Zde odbočte doprava kolem zábradlí a podél dětského hřiště sejděte k ulici. Přejděte přes přechod a pokračujte přímo rovně kolem sloupku do lesíka. Jděte stále rovně, až se připojí zelený plot. Pokračujte podél plotu, který budete mít po pravé ruce, až vystoupáte na planinu s krásným výhledem na Prahu. Vy ale, jen co vystoupáte na planinu, odbočte na šotolinovou cestu doleva a pokračujte až k cedulce Přírodní památka. Za ní se vydejte mírně doleva pěšinou mezi třemi pařezy, až dojdete k místu, kde se spojují dva ploty. Pozor! Zde projděte dírou v plotě a vydejte se doleva podél plotu. Odpočítejte přesně tři betonové sloupky. V tu chvíli máte po své pravé ruce javor. Poklad je mezi kořeny. Krásné hledání!

Poklad čtvrtý

Velevážení příznivci letního hledání! Máme pro vás další ze skrýší. A opět to bude s vyhlídkou! Tentokrát trochu neobvyklou s pohledem na Vltavu, Troju, Holešovice, Letnou a zbytek Prahy vůbec. Hledání začněte na tramvajové zastávce Bulovka, odkud se vydejte dolů po kolejích. Přejděte rovně křižovatku, projděte kolem bloku domů a vydejte se doprava ulicí Na Korábě. Tou jděte kolem hřbitovní brány až na konec odkud se vydejte doprava dlouhou užší cestou podél hřbitovní zdi. Po zhruba 300 metrech dojdete na plácek, odkud rovně pokračujte podél zábradlí nahoru na vyhlídku. Zde ale zbystřete, mezi sedmým a osmým kolmým sloupkem zábradlí se vydejte doprava po hliněné pěšině strmě do kopce. Až vystoupáte na plošinku, pokračujte nějakých deset metrů rovně a pak se vydejte doprava směrem k šípku. Naleznete zarostlé ohniště, ve kterém se ukrývá nová skrýš. Tak šťastné hledání!

Poklad třetí

Máme zde další díl prázdninové skrýšovky. Bude poměrně kopcovitý, ale bude stát za to. K skrýši se dostanete z autobusové zastávky Malá Chuchle, odkud se po chodníku vydejte západním směrem k červenému domu. Odtud doprava k podjezdu pod železniční tratí. Za podjezdem se vydejte doleva po štěrkové pěšině až na silnici. Tou jděte zhruba sto metrů, než odbočíte doprava do ulice V Lázních. Kolem kostela vystoupejte na náměstíčko, ze kterého se z levého horního rohu vydejte po kamenité cestě po žluté značce do kopce. Minete studánku a za neustálého stoupání se dostanete k ostré zatáčce doleva. Zatočte a stále stoupejte po žluté. Dostanete se k malé zoologické zahradě, kde si samozřejmě nezapomeňte prohlédnout zvířátka. Na konci zoologické zahrádky uvidíte červenou dřevěnou veverku. Jděte kolem ní doleva k plotu a podél něj pak ke skupině barevných laviček. Vaše skrýš se nachází pod lavičkou ze zelenými a žlutými listy. Pátrání zdar!

Poklad druhý

Horka. Tak se jmenuje místo, kde se nachází další z prázdninových skrýší. Jak ji naleznete? Začněte na autobusové zastávce Kyje, odkud se vydejte jižním směrem úzkou uličkou jménem Hodějovská. Tou jděte nejdřív nahoru a poté zase dolů až k mostu. Ten přejděte a jděte ulicí doleva. Za garážemi z vlnitého plechu odbočte vpravo a štěrkovou pěšinou stoupejte necelý kilometr, až se dostanete na planinu. Zde zbystřete. Vydejte se po širší cestě ostře vpravo. Po zhruba dvou stech metrech byste měli vpravo od sebe vidět křoví, před kterým se nachází dřevěný kůl. Skrýš je u paty kůlu. Až skrýš najdete, můžete se pokochat výhledem z rozhledny Doubravka, kterou máte na dohled. Krásné hledání! A kdyby vás zajímalo, k čemu že jsou ty obrázky, tak vězte, že po prázdninách si z nich můžete v dílně divadla udělat krásné placky na památku. Tak je nevyhazujte!

Poklad první

První skrýš je věnována inscenaci s názvem Game. Výchozím bodem pro její nalezení je tramvajová stanice Poštovka, ze které se vydejte jižním směrem do ulice Nad Hliníkem. Po chvíli spatříte po levé ruce sochu svatého Jana Nepomuckého, za ní odbočte vlevo na malou silničku a začněte stoupat. Poté, co po levé ruce minete Čínský pavilon, který pro lešení není vidět, vydejte se na rozdvojení vpravo. Cesta se zanedlouho opět rozdvojí, vy zde jděte levou variantou podél téměř vyschlého potoka. Jakmile dojdete k dřevěnému altánu, obejděte jej a po prašné cestě dojděte k soše Chronose a dřevěným schodům. Po nich vystoupejte až nahoru k věži. Nahoře na posledním dřevěném schodu se podívejte vpravo. Zhruba osm metrů od vás stojí statný strom, na jehož kmeni je jeden uschlý šlahoun břečťanu. Poklad se ukrývá u kořene tohoto stromu.