Program pro děti z Ukrajiny

NEčteníNEdivadlo, tak se jmenuje dvojice nových workshopů pro děti z Ukrajiny, které utekly z domova před válkou. Každé květnové pondělí a úterý budou v Barloutce probíhat speciální dílny pod vedením ukrajinsky mluvících lektorů.

Prázdninová skrýšovka

Vážení příznivci prázdninového ztrácení a hledání! Pátrači, slídilové, stopaři a píditelé. I v roce 2022 pro vás připravujeme letní skrýšovku, tentokrát s tématem železnic. Během července a srpna opět postupně zveřejníme několik tajemných míst, na kterých naleznete skrýše s pokladem. Z každého pokladu bude dovoleno si kousek odnést.

Pokud nebudete moci poklad nalézt, zkontaktujte našeho koordinátora pokladů Honzu Hejnu (tel: 732 825 159). Občas se totiž stane, že si nějaký zběsilý hledač chce nechat celý poklad jen pro sebe, a tak ho lidově řečeno „čmajzne“. V takovém případě Honza urychleně zjedná nápravu.

Tak se na vás i na vaše příběhy z hledání moc těšíme!

Poklad druhý

S druhým víkendem letošních prázdnin pro vás máme připravenou novou skrýš. Výchozím bodem je opět železniční zastávka, tentokrát v Loděnici. Ze zastávky se vydejte doleva směrem pod dálnici, napojte se na modrou turistickou značku a dálnici podejděte. Projděte obcí a stále po modré pokračujte do Chrustenic. Modrá značka zde odbočí doleva a vy tak učiňte též. Cesta postupně vstoupí do lesa, kterým budete zhruba tři kilometry stoupat až na rozcestí. Na něm se vydejte doleva směrem k rozhledně Lhotka. Na rozhledně se samozřejmě rozhlédněte. Poté už se vydejte po neznačené lesní cestě směrem na západ. Cesta po chvilce klesání ostře odbočí doleva, vy však držte směr a pokračujte po úzké pěšině rovně zhruba dvacet metrů až k uschlé borovici s namalovaným bílým pruhem. Zde se podívejte doprava. Kousek od vás je vyvrácený pařez, jehož kořeny ukrývají druhou letní skrýš.

Poklad první

Jelikož je tématem letošní skrýšovky železnice, východištěm vždy bude některá s železničních stanic či zastávek. Pro tu první skrýš si tedy budete muset dojet na nádraží Zákolany. Z něj se vydejte na jih po červené turistické značce směr Okoř. Projděte obcí, kde se můžete občerstvit ve skvělé hospůdce U Libuše a začněte stoupat do kopce. Po chvíli stanete před nejstarší dochovanou kamennou stavbou v naší zemi. Rotunda sv. Petra a Pavla se jmenuje. Vy ale pokračujte dále po červené. Za zatáčkou spatříte napravo stojící Včelí boží muka. Opusťte červenou a vydejte se cestou, která jde od sloupu směrem na severozápad. Po chviličce klesání uvidíte na zemi červený zeměměřičský bod. Po dalších zhruba deseti metrech budou vpravo dvě břízy. Skrýš se nachází u kořenů větší z nich.