Jsem já HRDINA?
EXTERNÍ VZDĚLÁVACÍ DÍLNY
Zážitkové vzdělávací programy, se kterými přijedeme přímo za vámi do školy. |
Jsem já HRDINA?
vychází z tématu inscenace Robin Hood
Kdo je hrdina? Ten, kdo bere bohatým a dává chudým?
Co znamená hrdinství v současné době? Existují ještě hrdinové?
Na základě literární předlohy budeme hledat, co v dnešní době znamená hrdinství a jaký má pro společnost význam. Žáci budou vtažení do příběhu, ve kterém budou zkoumat možné podoby a smysl hrdinství v současnosti. Dále budou vedeni k samostatnému rozhodování v modelových herních situacích, díky kterým si budou moci uvědomit vlastní možnosti, jak by mohli sami přispět ke zlepšení vztahů ve svém okolí.
Zkoumané téma: | Solidarita, Lidská práva |
Vzdělávací oblast: | Člověk a jeho svět, Člověk a společnost + doplňující obor Etická výchova |
Průřezová témata: | Osobnostní a sociální výchova, Multikulturní výchova |
Aktivitami vedeme žáky k:
- rozvíjení schopnosti rozhodovat se na základě vlastních hodnot a vnitřního přesvědčení
- respektování přesvědčení druhých lidí, k přijetí jejich vnitřních hodnot
- poznávání a chápání rozdílů mezi lidmi, kulturnímu a tolerantní chování a jednání na základě společně vytvořených a přijatých nebo obecně uplatňovaných pravidel soužití
- samostatnému a sebevědomému vystupování a jednání sloužícímu k efektivní, bezproblémové a bezkonfliktní komunikaci
Učivo:
- chování lidí – vlastnosti lidí, pravidla slušného chování, principy demokracie – ohleduplnost, etické zásady, zvládání vlastní emocionality; rizikové situace; rizikové chování, předcházení konfliktům
- právo a spravedlnost – základní lidská práva a práva dítěte, práva a povinnosti žáků školy
- lidská setkání – přirozené a sociální rozdíly mezi lidmi, rovnost a nerovnost, rovné postavení mužů a žen; lidská solidarita, pomoc lidem v nouzi, potřební lidé ve společnosti
- vztahy mezi lidmi – osobní a neosobní vztahy, mezilidská komunikace; konflikty v mezilidských vztazích, problémy lidské nesnášenlivosti
- zásady lidského soužití – morálka a mravnost, svoboda a vzájemná závislost, pravidla chování; dělba práce a činností, výhody spolupráce lidí
Všechny dílny jsou vedeny divadelními lektory – profesionálními pedagogy a divadelníky.
Věk: | 3.– 7. třída ZŠ (program je koncipován v několika variantách s ohledem na konkrétní věk skupiny) |
Kapacita: | 1 školní třída |
Délka: | 3 vyučovací hodiny (3x45min) |
Cena: | 2500 Kč/dílna |