Prázdninová skrýšovka

Prázdninová hledací hra o poklady.

Vážení příznivci prázdninového ztrácení a hledání! Pátrači, slídilové, stopaři a píditelé. I v roce 2023 pro vás připravujeme letní skrýšovku, tentokrát ve znamení procházení. Během července a srpna opět postupně zveřejníme několik míst, na kterých naleznete skrýše s pokladem. Z každého pokladu bude dovoleno si kousek odnést.

Poctivá a pořádná procházka je naprosto skvělá pro tělo i pro ducha a proto jsme pro vás připravili 8+1 skrýš, kolem kterých se dosyta nachodíte. Hned na první skrýši vás budou čekat deníčky, které si můžete rozebrat, abyste si do nich poté mohli zaznamenávat, kolik toho za léto společně nachodíte.

Na těch dalších pak samolepky, kterými své záznamy můžete doplňovat či si je můžete vylepit třeba na lednici či vycházkovou hůl, máte-li. Prozatím vám můžeme slíbit, že se opět podíváte na více či méně známá místa v okolí Prahy. Na východ, po chodnících, přes Chodov, po ochozech, pochodem vchod!

Zároveň se skrýšemi jsme si pro vás připravili i soutěž ve spojení s Little shoes, e-shopem s barefoot botami. Jak to bude fungovat? Každou procházku, kterou během léta uděláte zaznamenejte na aplikaci Strava poté, co se přihlásíte do našeho klubu na adrese https://www.strava.com/clubs/letniskrysovka. Nejpilnějšího chodce či chodkyni na konci září odměníme voucherem v hodnotě 1500 Kč na nákup v e-shopu našeho partnera Little shoes. A aby to nebylo líto méně zdatným chodcům, ze všech účastníků poté vylosujeme ještě jednoho z vás, který získá poukaz ve stejné hodnotě, jako hlavní výherce.

Informace o skrýších pravidelně zveřejňujeme na webu, facebooku a instagramu, tak nás sledujte!

Pokud nebudete moci poklad nalézt, zkontaktujte našeho koordinátora pokladů Honzu Hejnu (tel: 732 825 159). Občas se totiž stane, že si nějaký zběsilý hledač chce nechat celý poklad jen pro sebe, a tak ho lidově řečeno „čmajzne“. V takovém případě Honza urychleně zjedná nápravu.

Poklad devátý

Hlásíme se s poslední skrýší letošního léta! Výchozím bodem bude Jílové u Prahy. Odkud se můžete vydat na nedalekou Chvátalku. Ale tam skrýš není. Za tou jděte z Masarykova náměstí ulicemi Hornická a potom K Pepři. Za městem pokračujte po naučné stezce až na vrch Pepř. Pokračujte k rozhledně. Poté, co si užijete výhledy, vydejte se po pěšině, která pokračuje za lavičkou u vstupu na rozhledu. Jděte zhruba deset metrů po pěšině západním směrem. Po levé ruce uvidíte prohlubně. Skrýš se nachází pod kamennou mohylou v první z nich. Kromě samolepek jsou součástí skrýše i deníčky pro ty, kteří našli deníčkovou skrýš prázdnou. Pár deníčků bude součástí i poslední skrýše tak, aby se na všechny dostalo! A nezapomeňte, že celé léto můžete na aplikaci STRAVA ukládat své chodecké či běžecké výkony. Nejen na cestách za skrýšemi. Na konci léta vyhodnotíme nejpilnější chodce a odměníme je. A aby toho nebylo málo, všichni, kdo zaznamenávají své výkony budou slosováni a výherce bude opět odměněn. Partnerem této výzvy je obchod Little Shoes. Děkujeme!

Poklad osmý

Vážení chodci a výletníci, minule jsme chybně hlásili předposlední skrýš! Ta totiž přichází až nyní. Vydejte se za ní ze zastávky Kralupy nad Vltavou - Minice. Z ní se vydejte východním směrem ke kostelu sv. Jakuba Staršího. U schodů ke kostelu se vydejte doprava přes potok k bytovkám. Těsně za nimi se vydejte Pražskou ulicí doleva východním směrem. Ulice se změní v pěšinu. Tou jděte přes louku, až vstoupíte do křovitého úvozu. Po chvíli se cesta rozdvojuje. Jděte pěšinou vpravo. Po pár stech metrech se objeví pěšina jdoucí ostře zpět doleva. Sejděte po ní k rybníku. Dojděte k betonovým panelům na břehu. Stoupněte na nejvyšší, jděte rovně až na třetí panel a pak si stoupněte o jeden doprava. Skrýš se nachází přímo pod ním. Kromě samolepek jsou součástí skrýše i deníčky pro ty, kteří našli deníčkovou skrýš prázdnou. Pár deníčků bude součástí i poslední skrýše tak, aby se na všechny dostalo!A nezapomeňte, že celé léto můžete na aplikaci STRAVA ukládat své chodecké či běžecké výkony. Nejen na cestách za skrýšemi. Na konci léta vyhodnotíme nejpilnější chodce a odměníme je. A aby toho nebylo málo, všichni, kdo zaznamenávají své výkony budou slosováni a výherce bude opět odměněn. Partnerem této výzvy je obchod Little Shoes. Děkujeme!

Poklad sedmý

Hlásíme se s předposlední skrýší letošního léta. Výchozím bodem je rozcestí Podolanka ve stejnojmenné obci na východ od Prahy. Z rozcestí se vydejte po žluté turistické značce směrem na Brázdim. Projděte Cvrčovicemi a poté jděte přes pole až na vrch Kuchyňka. Jděte přímo na vrcholový kámen a podívejte se západním směrem. Těsně pod vrcholem je malá prohlubeň s křovím. Skrýš se nachází u jeho kořenů. Poté se buď můžete vrátit a nebo pokračovat do Brázdimi. K tomu Vchodu - skrýš měla původně být u vchodu do zdejší jeskyně, která se nachází dole v bývalém lomu. Ukázalo se ale, že jeskyně je obydlená, tak se skrýš přestěhovala na kopec. Kromě samolepek jsou součástí skrýše i deníčky pro ty, kteří našli deníčkovou skrýš prázdnou. Pár deníčků bude součástí i poslední skrýše tak, aby se na všechny dostalo! A nezapomeňte, že celé léto můžete na aplikaci STRAVA ukládat své chodecké či běžecké výkony. Nejen na cestách za skrýšemi. Na konci léta vyhodnotíme nejpilnější chodce a odměníme je. A aby toho nebylo málo, všichni, kdo zaznamenávají své výkony budou slosováni a výherce bude opět odměněn. Partnerem této výzvy je obchod Little Shoes. Děkujeme!

Poklad šestý

Vážení chodci, máme zde šestou letošní skrýš. Výchozím bodem bude stanice metra Chodov, přesněji rozcestí U dubu, které je nedaleko této stanice na rohu Kunratického lesa. Z rozcestí se vydejte jižním směrem po modré turistické značce. Po zhruba kilometru se zprvu široká cesta odbočí mírně doprava a také se lehce zúží. Následuje ostřejší zatáčka doprava a poté se krátkou rovinkou přes paseku dostanete k rybníčku. Za rybníčkem se nachází lavička a za lavičkou jde jihovýchodním směrem úzká pěšinka mezi křovím směrem k osamělé borovici. Vpravo od borovice je skrytý žebříček. Skrýš se nachází pod ním. Kromě samolepek jsou součástí skrýše i deníčky pro ty, kteří našli deníčkovou skrýš prázdnou. Pár deníčků bude součástí i dalších skrýší tak, aby se na všechny dostalo! A nezapomeňte, že celé léto můžete na aplikaci STRAVA ukládat své chodecké či běžecké výkony. Nejen na cestách za skrýšemi. Na konci léta vyhodnotíme nejpilnější chodce a odměníme je. A aby toho nebylo málo, všichni, kdo zaznamenávají své výkony budou slosováni a výherce bude opět odměněn. Partnerem této výzvy je obchod Little Shoes. Děkujeme!

Poklad pátý

Milí přátelé, hlásíme se s pátou chodeckou skrýší letošního léta. Výchozím bodem je tentokrát zastávka Roztoky, Přemyslovská. Ze zastávky se vydejte severozápadním směrem do Wolkerovy ulice, ta se změní v ulici Na Valech a dovede vás do ulice U Háje. Tou se vydejte doprava do kopce. Ulice se napojí na žlutou turistickou značku a bude stoupat až k odbočce doprava. Vydejte se směrem na Řivnáč. Tam se pokochejte vyhlídkou na Vltavu a poté se pomalu začněte vracet. Jakmile projdete úzkou pasáží mezi křovím, koukněte doprava jihozápadním směrem. Uvidíte roztrojenou břízu. Její kořeny ukrývají skrýš! Kromě samolepek jsou součástí skrýše i deníčky pro ty, kteří našli deníčkovou skrýš prázdnou. Pár deníčků bude součástí i dalších skrýší tak, aby se na všechny dostalo! A nezapomeňte, že celé léto můžete na aplikaci STRAVA ukládat své chodecké či běžecké výkony. Nejen na cestách za skrýšemi. Na konci léta vyhodnotíme nejpilnější chodce a odměníme je. A aby toho nebylo málo, všichni, kdo zaznamenávají své výkony budou slosováni a výherce bude opět odměněn. Partnerem této výzvy je obchod Little Shoes. Děkujeme!

Poklad čvrtý

Jsme zde se čtvrtou skrýší letošního léta. Zavede vás mimo jiné do Záběhlic. Pozor ale - do těch Zbraslavských. Výchozím bodem je Zbraslavské náměstí, odkud se vydejte jižním směrem po modré turistické značce směr Belveder a Baně. Cesta stoupá a postupně prochází městem, parky až nakonec za ulicí K Ubytovnám definitivně opustí Zbraslav. Zprvu široká cesta se po chvíli zúží a také začne stoupat. Na vrcholu stoupání se po levé ruce objeví stromy, které jsou propojeny zelenou textilní páskou. Jděte podél pásky a tam kde končí, se koukněte doprava. Uvidíte pařez, jehož kořeny ukrývají skrýš. Kromě samolepek jsou součástí skrýše i deníčky pro ty, kteří našli deníčkovou skrýš prázdnou. Pár deníčků bude součástí i dalších skrýší tak, aby se na všechny dostalo! A nezapomeňte, že celé léto můžete na aplikaci STRAVA - ukládat své chodecké či běžecké výkony. Nejen na cestách za skrýšemi. Na konci léta vyhodnotíme nejpilnější chodce a odměníme je. A aby toho nebylo málo, všichni, kdo zaznamenávají své výkony budou slosováni a výherce bude opět odměněn. Partnerem této výzvy je obchod Little Shoes. Děkujeme!

Poklad třetí

Vážení přátelé, máme tu pro vás třetí letošní skrýš. I ta bude chodecká, půjdeme totiž k Botiči. A to rovnou k prameni. Výchozím bodem bude Ringhofferova ulice ve Velkých Popovicích, kam se můžete dopravit například vlakem. Z náměstí se vydejte po žluté turistické značce směr Radimovice. Těmi projděte a pokračujte dále po žluté směrem na Jesenici. Cesta po chvíli vstoupí do lesa a také začne lehce klesat. Dávejte pozor. V jednom místě cesta ostře odbočuje doleva a naopak doprava je za stromem značená odbočka k prameni Botiče. Vydejte se k němu. Nad pramenem se nachází strom a v jeho kořenech je pak ukrytý poklad. A nezapomeňte, že celé léto můžete na aplikaci STRAVA ukládat své chodecké či běžecké výkony. Nejen na cestách za skrýšemi. Na konci léta vyhodnotíme nejpilnější chodce a odměníme je. A aby toho nebylo málo, všichni, kdo zaznamenávají své výkony budou slosováni a výherce bude opět odměněn. Partnerem této výzvy je obchod Little Shoes.

Poklad druhý

Druhá prázdninová skrýš je tu. Jelikož je tématem léta chůze, půjdeme na výCHOD. Respektive na východní pól Prahy. Výchozím místem je nádraží Klánovice - sever, odkud se vydejte po červené turistické značce východním směrem. Po zhruba třech kilometrech dorazíte na rozcestí Klánovický les. Zde odbočte doleva severním směrem po zelené značce. Po necelém půl kilometru se doposud rovná cesta mírně stáčí doleva. Vy naopak odbočte na pěšinu doprava. Po pár metrech stanete u východního pólu Prahy. Zbystřete. Deset metrů jihovýchodním směrem se nachází rezavý pařez. Skrýš je uvnitř. Nezapomeňte, že celé léto můžete na aplikaci STRAVA ukládat své chodecké či běžecké výkony. Nejen na cestách za skrýšemi. Na konci léta vyhodnotíme nejpilnější chodce a odměníme je. A aby toho nebylo málo, všichni, kdo zaznamenávají své výkony, budou slosováni a výherce bude opět odměněn. Partnerem této výzvy je obchod Little Shoes.

Poklad první

První skrýš je bonusová, naleznete na ni totiž deníky, které si můžete vzít, a poté do nich během celého léta psát, kreslit, lepit a zaznamenávat vše, co vás napadne nejen během cest za skrýšemi, ale během výletů a procházek kamkoli. Jak se dostanete k první ze skrýší? Východištěm může být zastávka metra B Stodůlky, odkud se severozápadním směrem vydejte ulicemi Laurinova a poté Svitákova. Na jejím konci pokračujte západním směrem cestou do osady jménem Chaby, kde se můžete pokochat pohledem na nejstarší lípu v Praze. Na konci osady za domem s číslem 110 se vydejte doleva pěšinou do místa jménem Krteň. Kromě kostela a dolmenu je dole i vyschlá studna. Studna se jedinou otevřenou stěnou dívá přímo na strom u jehož kořenů se nachází první skrýš. Jak už bylo řečeno, tématem letošní skrýšovky je chůze a proto se nebojte a nezdráhejte své procházky maximálně prodlužovat. Pokud pak vstoupíte do našeho klubu v aplikaci Strava na adrese https://www.strava.com/clubs/letniskrysovka a budete zde své výlety nejen za skrýšemi během léta až do konce září zaznamenávat, můžete vyhrát některou z cen od partnera letošní skrýšovky, kterým je obchod Little Shoes.Tak příjemné hledání a krásné léto!